مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خبر خوب وزیر ارتباطات: فناوری 5G را علی‌رغم تحریم‌ها راه‌اندازی می‌کنیم

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات در توییتر خبر از جلساتی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های 5G داده است. او تاکید کرده که اگرچه تحریم‌های آمریکا سرعت ایران را برای رسیدن به این موضوع کم می‌کند ولی عزم دولت بر این است که هرچه زودتر این فناوری در ایران راه‌اندازی شود.

وزیر ارتباطات بارها تاکید کرده که اینترنت 5G و اینترنت اشیا از مهمترین هدفهای توسعه سال ۹۸ هستند. پیش‌تر «مرتضی طاهری بخش»، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول به نیز دیجیاتو گفته بود که این اپراتور فناوری 5G را تا سال ۱۴۰۰ در شهرهای بزرگ راه‌اندازی خواهد کرد. در حقیقت اگرچه همراه اول و ایرانسل در سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با نوکیا و اریکسون برای توسعه 5G در کشور امضا کرده بودند اما مسئله اینجاست که شرایط تحریم‌ها حالا شدت گرفته‌اند.

«حسین فلاح جوشقانی»، رییس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات چندی پیش در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده بود که علی رغم مشکلات کنونی این هدفی است که ایران در آینده نه چندان دور طی خواهد کرد:

«نمی‌خواهم بگویم ما در لبه تکنولوژی 5G هستیم، اما این فرصتی است که بتوانیم از توان داخلی‌مان استفاده کنیم. منظورم این نیست که امروز در کشور 5G تولید می‌کنیم، اما بحث این است که در همین تکنولوژی، تجهیزات موجود ممکن است نیاز به ارتقاء داشته باشد اما در کنار این شبکه، باید زیرساخت‌های دیگری هم وجود داشته باشد. مانند شبکه انتقال که باید ظرفیت بیشتری داشته باشد. در این حوزه‌ها می‌توانیم از توانمندی داخلی استفاده کنیم.»

در هر حال به نظر می‌رسد که وزیر ارتباطات عزم خود را جزم کرده تا زیرساخت‌های فناوری 5G هرچه زودتر در ایران راه اندازی شود با این وجود رقابت بر سر این تکنولوژی در بین غول‌های فناوری دنیا همچنان ادامه دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده